środa, 13 listopada 2013

Kalendarz adwentowy czas zacząć




Witajcie !!!

Na początku chciałabym podziękować za wszystkie miłe i ciepłe komentarze pod ostatnim postem. Niestety nie mogłam na nie odpisać, ponieważ nie byłam w zasięgu komputera. Najzwyczajniej w świecie odpoczywałam. Zaliczyłam weekendowy wyjazd z całą rodzinką. Odpoczęłam od sprzątania, gotowania i zwykłej codzienności.
 Powracam i mam dla Was kilka inspiracji na kalendarz adwentowy.
Temat świąt przewija się od jakiegoś czasu na blogach, więc nie jestem pionierem w tym temacie. Czas płynie bardzo szybko a kalendarz adwentowy jest dla mnie tego typu ozdobą , którą trzeba przemyśleć wcześniej i równie wcześnie zabrać się do roboty nad jego tworzeniem.
 W ubiegłym roku kalendarz adwentowy szyłam. Tutaj można zobaczyć .
 Święta były biało- zielono-czerwone.
W tym roku stawiam na srebro. Również szarości tak przeze mnie ostatnio ukochane, odrobinę złota, bieli.
Moje poszukiwania kalendarza adwentowego miałam dokładnie sprecyzowane. Miał być w formie pudełeczek, prezencików w tonacji szarej, białej, srebrnej, czarnej, ewentualnie beżowej. Początkowo myślałam o takim papierze. jak poniżej to pierwsze zdjęcie.
Znalazłam kilka ciekawych inspiracji.

Forma tego kalendarza jest bardzo prosta w wykonaniu. Papierowe torebeczki powieszone na sznurku.
Ścianę z tablicą mam, komodę mogę dosunąć, postawić te wszystkie smakołyki i gotowe. Prawda , że łatwy do wykonania a wygląda niezwykle urokliwie.
Zresztą można zrobić taką aranżację na białej ścianie lub każdej innej i w innej kolorystyce. Wystarczy tylko trochę pokombinować i dopasować do swoich wnętrz.




Generalnie szukałam inspiracji o odpowiedniej formie. Kolory zawsze można zmienić.
Kalendarz adwentowy trzeba jeszcze jakoś zawiesić , zamontować.
Fajny sposób na powieszenie  pudełeczek : wieszak , bądź rama po obrazie, lustrze, jakiś kij, gałąź.












Bardzo spodobał mi się również ubiegłoroczny kalendarz Scraperki.
 Jestem ciekawa co wyczaruje w tym roku ?
Aniu , masz już jakiś plan ?





Kiedy zobaczyłam kalendarz Kalinki, zachwycił mnie bez reszty , kolorystyka idealna, forma. Przecudny, zapragnęłam taki właśnie mieć swój kalendarz adwentowy.







Zdecydowanie nie będę powielała idealnie tego projektu, ale postaram się bazować na pierwowzorze i spróbować zrobić po swojemu.
A może  w trakcie robienia powstanie coś zupełnie odmiennego ? Zobaczymy.
Przygotowałam już pudełeczka. Wykorzystałam / ha ha ha zrobiłam porządek w lekach/ stare pudełka po lekach i zapałkach. Poprzecinałam , posklejałam.


Można też pudełka zrobić samemu z kartonu, brystolu , czegoś sztywnego.



Kalendarz adwentowy czas zacząć.
Pozdrawiam

Ali
Źródło zdjęć:
 pinterest,
 summerhouse-kalinki.blogspot.com,
scraperka.blogspot.com,
blog.heylook.fi.

63 komentarze:

  1. Alicjo świetny post, akurat na czasie, sama szukam inspiracji do kalendarza adwentowego:) mam już kilka pomysłów ale to jeszcze nie to..dlatego lubię podglądać innych;) no ciekawa jestem jak Tobie wyjdzie... Czas najwyższy już wziąć się do pracy bo za troszkę więcej niż dwa tygodnie już grudzień:)
    Pozdrawiam cieplutko
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak czas pędzi !!!
      Sama nie wiem jak jeszcze będzie wyglądał mój kalendarz, hi hi hi , wyjdzie w "praniu" , pozdrawiam

      Usuń
  2. hej kochana!:))) o jak miło:)))
    dziękuję za wyróżnienie:) cieszę się, że mój adwentowy kalendarz się spodobał:) W tym roku z pewnością wykorzystam ten sam wieszaczek, ale pakuneczki będą w zupełnie innym klimacie:)
    niebawem się zacznie!
    buziaki dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, jestem ciekawa jak będzie wyglądał, oj jestem ciekawa bardzo !!!!!! :)

      Usuń
  3. Świetne inspiracje i właśnie to, że kalendarze z paczuszkami:)
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. W ubiegłym roku na wyprzedaży kupiłam kalendarz takie białe i czerwone wiadereczka za 20 zł, a teraz taki sam na allegro kosztuje 100 zł :) A inspiracje są świetne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam te wiaderka, są śliczne !!!! I jaka okazja !!!!
      Czekam na Twój kalendarz z niecierpliwością !!!!! :)

      Usuń
  5. Ja już też materiały na kalendarz zbieram i wieczorkiem zabieram się za pracę. Powiem tylko tyle, że jedna z Twoich propozycji w zmodyfikowanej formie będzie wisieć u mnie.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już ciekawość mnie zżera !!!!!!! Hi hi hi.
      Miłej pracy :)

      Usuń
  6. Bardzo podobają mi się pojemniki szklane ze słodkościami tak jak na pierwszym zdjęciu ,super kalendarz.pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś takiego pokombinuję , hmmmmmmmmm :)

      Usuń
  7. Oj ja tez myślę od jakiegoś czasu. W zeszłym roku uszyłam, ale to było tak na szybko i nie jestem już z niego zadowolona http://myloveshabby.blogspot.com/2012/12/pierwszy-kalendarz-adwentowy-dla.html W tym roku jednak chciałabym lepszy, w końcu trochę się nauczyłam i poszerzyłam moje umiejętności przez ostatni rok. Widziałam taki z torebeczkami uszytymi, wisiały na barierce przy schodach :) Spodobał mi się też ten ze spinaczami na desce :) ale nie wiem czy wystarczy mi czasu. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest trochę czasu.
      Ja też szyłam w ubiegłym roku ale też już mi się nie podoba, hi hi hi.
      Chce się czegoś innego , pozdrawiam

      Usuń
  8. Nie myślałam nad samodzielnym wykonaniu kalendarza, ale dałaś mi do myślenia:))) bardzo podoba mi się pomysł z wieszakiem

    OdpowiedzUsuń
  9. też dumam nad kalendarzem dla moich bąbli :) nie chcę by dostali sie jednego dnia do wszystkich prezencików :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córcia zdyscyplinowana, ale i niejadek w kwestii słodyczy, wybredna , hi hi hi więc kalendarz uchowa się do ostatnich dni , hi hi hi , pozdrawiam

      Usuń
  10. Piekne kalendarze i pomysly...
    Moje dzieci maja coroku kalendarze adwentowe-to dbry "budzik" wstaja predzej do szkoly... :))
    Rano wyskakuja z lözek zeby otworzyc kolejna paczke :))
    To wspanialy pomysl :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, własnie tez przygotowywałam o tym post do publikacji na blogu :)
    Ubiegłaś mnie, ale bardzo poodbają mi sie Twoje inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tyle pięknych kalendarzy , że już czekam na Twój post, może też wypatrzę coś dla siebie, czekam i papa

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cześć Ali super inspiracje i jest z czego wybierać , jeśli wpadł Ci w oko kalendarz Scraperki to proponuję Ci zajrzeć tu http://redecor.pl/pl/p/Tablica-druciana-memory-board/39 tablicę można oczywiście wykorzystać na wiele innych sposobów, np, na biżuterię , kuchenne przydasie lub do pokoju córki . Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa jestem końcowego efektu. Może robiąc swój kalendarz stworzysz instrukcje jak go zrobiłaś i weźmiesz udział w naszym wyzwaniu? Zapraszamy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już nad tym myślałam , a może coś innego wymyślę, pozdrawiam

      Usuń
  15. Tak, tak, podoba mi się bardzo, tylko gdzie to wszystko wieszać, już i tak patrzę, że u mnie coraz więcej wszystkiego, aż za dużo, pomyślę , pa pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz dotyczy Małgosi, jakieś chochliki tutaj u mnie skaczą :)

      Usuń
  16. Hmmm...chyba nie pozostaje mi nic innego jak brać się za kalendarz adwentowy...
    Ten pierwszy pomysł z torbami papierowymi na tablicy dla mnie najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już???!!! Strasznie szybko ten czas leci.
    Ale cóż .... dobrze, że wiadomo, jak się do tego zabrać. Śliczne inspiracje Ali wyszperałaś.
    Pozdrowienia cieplutkie ślę ... pewnie nad jeziorami się przydadzą :))) s.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest najgorzej z pogodą.
      Do świąt miesiąc z kawałkiem, a czas tak pędzi. , :):):)

      Usuń
  18. Muszę się przyznać Ali, że nigdy nie robiłam, ani nigdy w moim domu nie było kalendarza adwentowego BUUU ;) no własnie, w zeszłym roku się przymierzałam, ale niestety te przymiarki za długo trwały i nie zdążyłam. mam nadzieję, że w tym roku mi się uda. Dzięki za przypomnienie i inspiracje Kochana, na pewno się przydadzą :)
    Wielka buźka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajna dekoracja i dla dzieciaków radocha, warto. buźka

      Usuń
  19. Oj Kobieto szalejesz:) a ja w tym roku chcę święta w kolorze srebra (także!!!) czerni i bieli:) plus naturalne dodatki...Póki co nie mam ani takich bombek ani żadnych innych dekoracji hahaha może się uda zrealizować....Twoje adwentowe kalendarze jednak przypominają, iż gorączka świąteczna tuż tuż...
    Miłego wieczoru:) lecę dodać coś nowego na bloga swego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak więc dla Ciebie kalendarz Kalinki idealny.
      I jak Ci pisałam czarny i srebrny spray i dekoracje gotowe, hi hi hi , pozdrawiam

      Usuń
  20. Tak mnie wkręciłaś w ten kalendarz,że chyba hihi też sobie taki zrobię :) Pierwszy to znaczy z pierwszego zdjęcia super ale to pewnie zaleta tego co pod nim ;P. Niesamowicie spodobał mi się też kalendarz Kalinki,bo i tak jak Tobie podoba mi się tonacja i forma. Ogólnie rzecz biorąc trzeba by było wziąć się za robotę,bo czasu mało :/
    Buziunie kochana i działaaaaj !!! :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buziole, no to jestem ciekawa jak Ci pójdzie, a u nie ciągle póki co zmienia się koncepcja, :):):)

      Usuń
  21. Super pomysły :) Ja mam, a w zasadzie moja córcia ma, kalendarz adwentowy który wykonałam 13 lat temu.....i chociaż chciałam zrobić coś nowego to nie dostałam zgody :) Czekam na Twoją realizacje, pozdrawiam Basia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawałek historii i wspomnień taki kalendarz, super , pozdrawiam

      Usuń
  22. fajne pomysły mi jak najbardziej najbardziej podoba się Ani jest cudny ;)

    ja w tym roku idę na łatwiznę zresztą moje pociechy same wydyskutowaly gotowce ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowiec też będzie, zawsze pojawia się w tym okresie jako prezent od kogoś.
      Ale taki robiony to mnóstwo zabawy dla dzieciaków ale i dla mnie, pozdrawiam

      Usuń
  23. Od kilku dni intensywnie myślę nad kalendarzem dla Młodego.... i zadaniami i słodkosciami które będą w środku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślę i myślę, a czasu coraz mniej , :)

      Usuń
  24. Też myślę o przygotowaniu kalendarzy dla moich siostrzeńców. Podoba mi się ten z torebkami z szarego papieru. Tylko co ja włoże w te torebki ?:-). Po

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne inspiracje, chyba też muszę pomyśleć o swoim:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny wybór, czekam na efekt!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. inspirujące, szkoda tylko,że mi zawsze brakuje czasu na wykonanie takiego kalendarza.Zawsze jest tyle innych rzeczy do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  28. Pamiętam, że tylko raz zrobiłam kalendarz dla mojego najstarszego dzięcięcia , miał wtedy może z pięć lat?
    To była moja krwawica w przedszkolu! hehehehe!
    Chmurka z 24 owieczkami! W owieczki trzeba było już we własnym zakresie coś zapakowanego powkładać... Nie wiem ile razy Tim obmacywał pakieciki, obwąchiwał (może nawet i prześwietlał? hihi!) W każdym bądź razie nie dotrwał z wszystkimi paczuszkami do końca.... Potem już kupowałam tylko gotowe kalendarze, bądź od Lego, Kinder-niespodzianki, albo jakieś tam zwykłe czekoladowe... Może to i lenistwo z mojej strony, ale jedno jest pewne - wszystkie kalendarze nie dotrwały n i g d y do świąt! ;)))

    OdpowiedzUsuń
  29. oj żebym tylko zdążyła .... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Super te inspiracje. Ja w tym roku chyba już nie zdążę i będzie gotowiec. Ale za rok - ho ho! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. jakie macie pomysły na wypełnienie kalendarza :) mam juz ściągnięte 3 kolorowanki, macie jakieś wierszyki przypoiwieści Bożonarodzeniowe, pomysły na dorbiazgi ?

    OdpowiedzUsuń
  32. Absolutnie przepięknie to wygląda, potrzebuje dokładnie czegoś takiego :) Myślę, że wykorzystam do tego papierowe torebki i szary papier do pakowania, żeby zachować kolorystykę :)

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za odwiedziny i komentarze, jest mi bardzo miło, że jesteście tutaj razem ze mną. ♥