piątek, 24 marca 2017

Pomalowałam cegłę, jak się za to zabrać







  Zaczynając pisać tego posta zastanawiałam się od czego zacząć, O jakich zmianach w naszym domu powinnam napisać najpierw po tak długiej mojej nieobecności. Wydarzyło się tak wiele przez ostatnich osiem miesięcy, powstała moja pracownia na pięterku, chociaż ciągle jeszcze ją ulepszam i organizuję, nieduże zmiany na pięterku, oczywiście w pokojach dzieci ciągłe przesuwanie mebli, nowe dekoracje, nowe kolory. Jednak najbardziej znaczącą zmianą, taką która zmienia radykalnie pierwsze wrażenie domu, jest pomalowanie cegły w salonie. Długo myślałam nad czy to zrobić, a jak zrobić, to na jaki kolor pomalować. Biel wydawała mi się zbyt oklepana, i ciągnęło mnie do bardziej odważnych posunięć.
Podobała mi się ta cegła, jej faktura, kolo,r ale nie w naszym wnętrzu , zbyt dużo tutaj ciepłych elementów, dębowa szafa, dębowy stół, podłoga drewniana, kafle na podłodze, drzwi, za dużo tego.
Ta cegła idealnie wglądałaby we wnętrzu o jednolitych podłogach.
Kolor ten wprowadzał zbyt wiele chaosu we wnętrzu. Poza tym zmęczyła mnie jej łaciatość, jeśli mogę to tak określić.
Dzięki podpowiedzi Magdy z simplyhomeabout.blogspot.com, która odwiedziła mnie podczas wakacji i mogła naocznie zobaczyć mój domek,  pomalowałam cegłę na dwa kolory. tzn. część z kominkiem na ciemny kolor, a ścianę w innej części pokoju na biało. To był strzał w dziesiątkę, bo wcześniej pomalowałabym pewnie obie ściany na ciemny kolor, a to zdecydowanie przytłoczyłoby wnętrze a ja chciałam nadać mu lekkości. Kominek w ten sposób został wyeksponowany, a druga ceglana ściana stała się tłem wraz z całym pokojem pomalowanym na biało.









Zrobiłam to jakieś pół roku temu i wiem już , że teraźniejszy wygląd ma swoich zwolenników jak i przeciwników, ja jednak jestem zadowolona z efektu i kolorów, które wprowadziły większą harmonię we wnętrzu, a tego oczekiwałam.





Jak i czym ,techniczna strona pomalowania cegły :

Cegła jaką malowałam , to ręcznie formowana cegła. Nie jest gładka, a wręcz chropowata z  tendencją do kruszenia się przy jej dotykaniu.
Pierwsza rzecz jaką należy zrobić to oczyścić cegłę, najlepiej za pomocą odkurzacza. Nie da się jej umyć , jest zbyt nierówna i chropowata. Gładką cegłę można oczywiście umyć woda z dodatkiem mydła.
Mam już małe doświadczenie co do pokrywania farbą cegieł, malowałam na piętrze tę samą .
Tam najpierw pokryłam podkładem a potem zastosowałam farbę emulsyjną do ścian.
Dlaczego podkład ?, wydawało mi się , że zbyt dużo farby wsiąknie w cegłę, będzie trudno ją malować stąd pierwsza warstwa zabezpieczająca.
Teraz uważam , że zbędna.
Przy malowaniu kominka i ściany w salonie , nie stosowałam impregnatu a od razu zastosowałam farbę. Nie odczułam , żeby cegła bardziej "piła " farbę. Zastosowałam farbę akrylową do ścian i sufitów Śnieżka, a kolor uzyskałam z mieszalnika kolorów, kolor o ton jaśniejszy od czarnego.
 Początkowo malowałam pędzlem bo myślałam , ze tak będzie wygodniej i szybciej pokrywać nierówną powierzchnię, nie, zdecydowanie łatwiej maluje się, i szybciej wałkiem a pędzlem dodatkowo można poprawić niektóre cegiełki. Zależy tez jaki efekt chce się uzyskać, czy pomalować na gładko, czy zostawić przebijający kolor.
Nie byłabym sobą gdybym nie pokombinowała z kolorem kominka, bo przecież nie może być tak jednolicie, więc dodałam do ciemnej farby odrobinę białej farby do ścian  uzyskując jaśniejszą, w odcieniu szarości i tak gąbką ruchami posuwistymi nanosiłam farbę, albo na kilka, albo na pojedyncze cegły.
Powstała w ten sposób nie jednolita bryła, a oryginalna powierzchnia, bardziej naturalna.
Powierzchni po pomalowaniu nie impregnowałam , bo takie pytania zadawaliście mi  na instagramie i w mailach. Nie widziałam takiej potrzeby. Jest to ściana, a ona nie jest narażona na ścieranie, jest wewnątrz budynku,  do tego teraz cegła nie kruszy się dzięki powłoce z farby , jest więc zdecydowanie bardziej praktyczna.




Kilka zdjęć poniżej ze zmieniającymi się dekoracjami kominka.
W jesiennej, świątecznej i wiosennej oprawie.
Złote lustro zdecydowanie lepiej wygląda na ciemnej ścianie, prawda ?







Tutaj, na tym zdjęciu widać, że cegła nie jest jednolita w kolorze.




Jestem ciekawa Waszych opinii, czekam na komentarze. :)

51 komentarzy:

  1. Zmiana zdecydowani na plus !!!! Kominek wygląda teraz przepięknie :) kolor tej ściany jest świetny. Mnie też ciągnie w ciemną stronę mocy ;))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Kasiu. Mnie też ciągnie tylko staram się powstrzymywać bo tych czarnych ścian juz trochę dużo ale mają coś w sobie , pozdrawiam

      Usuń
  2. U ciebie czerń nie ma nic wspólnego z mrocznym klimatem. Podziwiam od dawna twoją łatwość w dozowaniu bieli i czerni. Bo to wbrew pozorom nie jest takie proste żeby nie przedobrzyć. Pozdrawiam Malwina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa. Staram się dozować czerń w naszych wnętrzach i nie przedobrzyć :)

      Usuń
  3. Kominek nabrał charakteru. Genialne posunięcie. Bardzo ładnie wyeksponowało sie lustro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, na bieli i czerni wszystko wygląda lepiej !!!

      Usuń
  4. Bardzi mi się podobał poprzedni kominek, a w tej wersji wygląda jeszcze lepiej. Ten kolor dodał takiego pazura całości. Naprawdę jestem pod ogromnym wrażeniem ;). Jest Pani wielką inspiracją ;).pozdrawiam ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pani, i dziękuję że Ci sie podoba !! :)

      Usuń
  5. Będę chyba jedyna z takim komentarzem, ale jakoś stara wersja mi się bardziej podobała... Ba! Ważne że Tobie pasuje i reszta rodziny też to popiera...
    Serdeczności kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No żartujesz ? , jest o niebo lepiej, wprowadziło to spokój we wnętrzu, jest równowaga pomiędzy tym co na podłodze a tym co na ścianach. Ale jak pisałam pomalowanie cegły ma swoich przeciwników jak i sojuszników. Najważniejsze że ja jestem ze zmiany zadowolona i cała reszta rodziny też. buźka Kochana

      Usuń
  6. Cudowne wnętrze. Uwielbiam taki klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogromna i odważna zmiana ale na plus. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):):) Raz się żyje Kochana, jak mi się znudzi pomaluje na inny kolor ! :)

      Usuń
  8. Hi...hi..hi...:)
    Byłam bardzo ciekawa kiedy ją w końcu machniesz ;)
    No i doczekałam się...dla mnie to była oczywista oczywistość, że ją przemalujesz ;)
    Świetnie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha , długo nad tym myślałam , trochę bałam , ale pomalowałam, skąd Ty mnie tak znasz ???? ha ha ha ha, pozdrawiam Aniu :)

      Usuń
  9. Wspaniała aranżacja, bardzo inspirujące zdjęcia, brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczny pomysł. Powiem szczerze, że sama bardzo chętnie widziałabym taką cegłę nie tylko w salonie, ale także np. w łazience. Czy jednak tam by się sprawdziła?
    Bądź co bądź efekt końcowy jest rewelacyjny:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie urządzone wnętrze, ja jednak wolę cegłę odkrytą, naturalną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak jak mówiłam, pisałam jestem zachwycona kominkiem. Super mu w czerni!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny efekt! Super, że można tak zwykłą farbą odnowić pomieszczenie. Lustro bardziej podoba mi się z ciemnymi cegiełkami, skoro pytasz.
    Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję sesji zdjęciowej w MM :) pozdrawiam Basia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi również efekt po metamorfozie podoba się o wiele bardziej niż przed nią. Uwielbiam cegłę we wnętrzach, które dzięki niej wyglądają bardzo oryginalnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam cegłę, a tutaj pasuje idealnie. Jest klimat. I kto by pomyślał, że zwykłe pomalowanie da taki efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda rewelacyjnie! Zawsze myślałam, że jak cegła, to tylko w naturalnym kolorze, ale ta szarość jest kapitalna:)

    OdpowiedzUsuń
  18. jest pięknie! Gratuluję Ci wyczucia i gustu. Sama chętnie bym od razu zamieszkała w takim wnętrzu <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystko na prawdę świetnie zaplanowane :) Pozdrawiam i czekam na kolejne inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia i w szczególności piękne wnętrze. Nie spodziewałam się takiego efektu ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne zdjęcia i przepiękny efekt pomalowanych cegieł :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Efekt po jest rewelacyjny! Chyba mnie namówiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba ta czerń we wnętrzu jest lepsza. Niesamowita przemiana. Bravo za odwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz rację cegła w swoim naturalnym kolorze trochę męczy i moim zdaniem rozprasza. Malując ją na czarno uzyskałaś efekt harmonijny i spójny.

    OdpowiedzUsuń
  25. Fantastycznie wyszła cegła z kominkiem :) odważnie i efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ładny efekt, nie pomyślałabym o takim kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajnie i oryginalnie to wygląda! Sama nie wpadłabym na taki pomysł, żeby przemalować cegłę! Bardzo odważnie, ale efekt wyszedł super. A jak klimatycznie się teraz zrobiło! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Robi wrazenie. Też lubię eksperymentować, ale mimo wszystko jeszcze jestem przy tym bardziej ostrożna. Chociaż z tymi cegłami mnie zainspirowałaś, muszę wziąć to pod uwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cegła w neutralnym kolorze to idealne rozwiązanie dla osób, które nie lubią mocnych kolorów w domu czy tapet.
    https://ux.marszalkowski.org/wywiady-poglebione/

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy wpis! Dobrze wiedzieć, jak pomalować cegłę, bo czasami wymaga chociażby odświeżenia :) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo praktyczny wpis! Super :) Mimo że bardzo lubię cegłę w kolorze naturalnym to czarna też ma swój urok

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawy wpis, dużo wartościowych i przydatnych wskazówek można z naleźć w tym artykule. Świetnie się czyta Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny pomysł na metamorfozę

    OdpowiedzUsuń
  35. Malowanie cegły to trudne zadanie, jednak efekt końcowy na pewno jest wart wysiłku.

    OdpowiedzUsuń
  36. To jest dość odważne posunięcie, ale wygląda na to, że udało Ci się osiągnąć naprawdę świetne efekty. Podoba mi się pomysł zastosowania dwóch kolorów na cegle - pomysł z pomalowaniem części z kominkiem na ciemny kolor, a reszty na biało jest oryginalny i efektowny. Widać, że dodało to nie tylko odrobinę kontrastu, ale także nadało całemu wnętrzu ciekawej głębi. Dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami i poradami. Na pewno przydadzą się osobom, które również zastanawiają się nad pomalowaniem cegły w swoim domu.

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za odwiedziny i komentarze, jest mi bardzo miło, że jesteście tutaj razem ze mną. ♥