wtorek, 26 marca 2019

Wydmuszki woskiem malowane



Zaczynam myśleć o zbliżających się świętach ...
Przypadają w tym roku bardzo późno i wiecie co .... to oznacza, że święta w tym roku na 99% procent będą bez śniegu !!!! hurra !!!.... i owszem pamiętam śnieg i w maju, ale jaki to śnieg, ...
Nareszcie nie będziemy lepić zajęcy ze śniegu, będzie zielono i kwieciście, będzie pachniało wiosną.
Już teraz zrywam gałązki mirabelki bo to one najszybciej zakwitają, za chwilę będę wysiewała rzeżuchę, zboże, no i oczywiście kwiaty, dużo kwiatów bo bez nich nie wyobrażam sobie Wielkanocy, hiacynty, szafirki, prymulki, tulipany, żonkile. Do tego kilka zajęcy i pisanki. 
Technik malowania jaj jest kilka, ale dla mnie najbliższą sercu jest malowanie woskiem.
Moja mama malowała w ten sposób jajka. Robiła z drewnianego patyczka i szpileczki z małym łebkiem narzędzie do tworzenia małych cudeniek, do tego wosk, i to nie każdy się nadawał, trzeba też było rozpuścić ten wosk na najmniejszym gazie w nakrętce od słoika pozbawionej gumowej części, ale tak żeby się nie przepalił. W całym domu roznosił się specyficzny zapach. Pamiętam cały przy tym rytuał.... i ja również wtedy nieudolnie próbowałam swoich sił. Niestety brak cierpliwości, trzęsące się ręce nie pozwoliły na to aby spod moich rąk wyszły jakieś dzieła sztuki czy chociażby urokliwe pisanki. Moje były pierwsze do skonsumowania a nie do oglądania. Ale lubiłam ten czas spędzony z mamą, te chwile kiedy byłyśmy razem, ten moment jak z zachwytem wpatrywałam się w stworzone przez nią małe dzieła sztuki. Teraz już moja mama nie maluje pisanek a mnie nadal brak cierpliwości, żeby takie pisanki tworzyć, ale odkryłam niezwykłą mistrzynię. Czarodziejkę, która ze zwykłej skorupki / wydmuszki z gęsiego jajka/ tworzy niezwykłe obrazy.
Sami zobaczcie ...









Mam je drugi rok i są świetną dekoracją wielkanocną.








Wzór na skorupce przeniesiony z filiżanki ...





... a tutaj z poduszki ....







Jola ma niezwykły talent i na szczęście dzieli się nim z nami. Jej dzieła możecie zobaczyć na jej instagramie @woskiem_malowane i tam możecie zamówić takie pisanki. 






90 komentarzy:

  1. Coś pięknego! Podziwiam i zazdroszczę takich zdolności❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Elegancko się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedne z najpiękniejszych pisanek jakie widziałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. miło się czyta i ogląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich wydmuszek jeszcze nie widziałam. Cudowne są!

    OdpowiedzUsuń
  6. Również nie znałam tej metody malowania. Wydmuszki prezentują się wspaniale i świetnie współgrają z wystrojem wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze przyznać, że nie widziałam jeszcze tak ładnie i oryginalnie pomalowanych jajek. Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne pisanki :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne są! Przypuszczam, że ich wykonanie musiało zająć niemało czasu, ale dla takiego efektu warto było :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne designerskie jajka, myślałem że na święta już nic mnie nie zdziwi, a tu proszę, można nawet tak mały element uznać za dekorację, super!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo oryginalny pomysł. Niezmiernie podobają mi się te arcydzieła.

    OdpowiedzUsuń
  12. I am absolutely loving your gorgeous blog!I love this blog.Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  13. cudne, wyglądają przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na świąteczną dekorację. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście to czarodziejka, tworzy prawdziwe piękno pełne elegancji, budzące zachwyt. Zdjęcia również zrobione przepięknie. Pozdrawiam serdecznie i życzę radosnych świąt. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mogę się napatrzeć też chcę takie

    OdpowiedzUsuń
  17. Firma www.cromadex.pl nigdy mnie nie zawiodła. Oferują bardzo duży wybór farb proszkowych. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe. Bardzo stylowe :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Perfejcyjnie wykonane i bardzo eleganckie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz świetne poczucie stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Sztos pisanki. Cudowne <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne są, ja niestety nie mam talentu do dekoracji

    OdpowiedzUsuń
  23. Slicznie to wygląda, trzeba przyznać że masz talent!

    OdpowiedzUsuń
  24. Co za talent. To są najpiękniejsze pisanki jakie widziała. No dla mnie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie te jajeczka wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Idealna kolorsytyka i bardzo ciekawe wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Szkoda, że dopiero teraz trafiłam na ten post, bo na pewno chciałabym skopiować ten pomysł na jajeczka :) No cóż, muszę zaczekać do następnych świąt :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ładnie wykonane. Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy raz spotykam się z taka kolorystyką pisanek. Musze przyznać, że jestem zachwycona. Wyglądają cudownie! Piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. uniwersalna ozdoba :) podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ostatnio ugotowałam za dużo jaj i z dzieciakami malowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Super pomysł na ciekawą zabawę nie tylko przed wielkanocą ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ciekawy post. Czekam na więcej i oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Super post. Niecierpliwie czekam na kolejny twój wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawy i interesujący post. Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Na nastepne święta Wielkanocne jak znalazł zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Najpiękniejsze pisanki jakie kiedykolwiek widziałam. Chcę takie na następne święta :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniałe. Bardzo stylowe :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo ładnie i oryginalnie to wyszło. Śliczna dekoracja stołu :)

    OdpowiedzUsuń
  40. jak ja bym chciała mieć zdolności manualne, żeby tworzyć takie cuda

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo eleganckie, podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo ładne! Wyglądają przepięknie :) Aż przypomniały mi się święta Wielkanocne, które tak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Chcę takie jajeczka na następną wielkanoc

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja niestety nie posiadam zdolności artystycznych i te jajka zawsze mi brzydkie wychodzą. Czekam na kolejny twój wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ślicznie to wszystko wygląda. Stół jest przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  46. Czarno białe nakrycie stołu jest cudowne :) pisanki genialne!

    OdpowiedzUsuń
  47. Super! Czekam z niecierpliwością na nowe posty i inspiracje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. No i to jest sztuka. Z pewnością wymaga to cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  49. Piękne wydmuszki. Uwielbiam dekoracje na święta, również te wielkanocne. Ten post pokazuje, że wielkanoc nie musi być zielono - żółta, z kurczakami i zajączkami w tle. Może być też bardzo elegancka i kobieca. Na pewno zainspiruję się tymi wydmuszkami podczas kolejnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  50. Piękne, może w tym roku i ja bardziej poszaleję z malowaniem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Co roku w okresie Wielkanocnym szukam dobrego i prostego patentu na ozdobienie jajek. Na pewno zapamiętam ten świetny patent.
    https://www.jasne.online/

    OdpowiedzUsuń
  52. Cóż za eleganckie wykonanie, świetnie to wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  53. Ładne ale i takie mało wesołe

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za odwiedziny i komentarze, jest mi bardzo miło, że jesteście tutaj razem ze mną. ♥