piątek, 21 czerwca 2013

Piwonie w domu i ogrodzie, i małe zaległości

 
 
 
Witajcie w ten cudownie upalny letni dzień. Pogoda u mnie dzisiaj jak w Turcji. Tam też powiewał wiatr i od rana gorące powietrze. W domku miły chłodek. Pisałam już , że kocham lato ale jeszcze raz muszę to powtórzyć, kocham latooooooooo!!!!!!
 ♥
Dzisiaj przygotujcie się na długie oglądanie, Chcę zamieścić wszystkie zaległe zdjęcia .
Będzie więc o piwoniach, trawach i domku.
Tematem przewodnim są piwonie , które uwielbiam. W tym roku dosadziłam pięć nowych krzaków w innej części ogrodu. Ich ogromne kwiaty i obłędny zapach zachwycają mnie bez przerwy.
Pierwsze krzaki wykopywałam kilka lat temu ze starego ogrodu ludzi , którzy wyprowadzili się a nowi nie chcieli piwonii w ogrodzie. Przyjęły się u mnie bardzo i już w trzecim roku miałam prawie 60 pąków na jednym krzaczku. Są trzy kolory, bardzo ciemny róż, jaśniutki róż i białe.





 
 Dosadziłam nową odmianę o nie pełnych kwiatach.
 
 
Nie mogło zabraknąć piwonii również w domu. Stanęły w salonie, w kuchni.
Przy takiej ilości tego kwiatu roznosił się zapach po całym domu.
 






Piwonie w kuchni, na barku. Piwonie w buteleczkach.
 





Kiedyś pokazałam lewą część kuchni. Teraz odsłaniam trochę prawej strony. Tutaj jest część robocza.
Tutaj stoją roboty i sprzęty potrzebne w kucharzeniu. Barek osłania tę część. Jest to bardzo wygodne w przypadku kiedy mamy otwartą kuchnię na salon. Osłania artystyczny nieład jak ja  nazywam bałagan powstający podczas gotowania.





Widok na taras z perspektywy kuchni i piwonii.
 

 
 Nowym elementem tarasu są poduchy w paski. Wprowadzam marynistyczny klimat.
 
 
I widok na salon z tego samego miejsca.
 

W salonie zaszły małe zmiany. Stojąca do tej pory kanapa pod ścianą, przesunęła się bliżej telewizora/ ze względu na męża, który chciał kupić większy telewizor, bo jakoś niewyraźnie widział, hi hi hi /
 i bardziej na środek pokoju. Na jej miejsce, pod ścianę trafiła donica.

 

 
  "Ikeowski" regał stojący w kuchni przy barku przesunęłam bliżej salonu.
 

Nowe dekoracje okna w salonie.
 
 
  Tutaj za krzesłem stał regał.
A na środku kuchni postawiłam komodę, która pełni funkcję wyspy. Ale o tym pewnie kiedyś napiszę, ponieważ moim nowym marzeniem jest mieć w kuchni wyspę.
 Kiedyś stał tutaj stół, który przesunęłam pod ceglaną ścianę.

 
Trawy ozdobne rozrosły mi się w ogrodzie bardzo, będę musiała coś z tym zrobić, ale póki co cięłam i wiłam wianki i dekorowałam dom. Są bardzo trwałe i długo mogą stać w wodzie.
Wianki były na wcześniejszych zdjęciach, na wazonikach, jeden wisi również na drzwiach wejściowych. Stały się również elementem bukietów z piwonii.
 




 
Czas na obiadek. Serwowałam kotleciki a'la Ali, których przepis jest tutaj.
Ziemniaczki z koperkiem i mnóstwo zieleninki, wszystko z własnego warzywniaczka. Świeże , zdrowe, smaczne i pachnące. Zaspokojone wszystkie zmysły !
 


Milenka pomaga mamie w biegu między koleżankami a podwórkiem.




Zaległości nadrobione. Mam nadzieję, że dzisiejsza podróż przez nasz świat nie zanudziła, bo była bardzo dłłłłuuuuuuuuuugaaaaaaaaaaaa.
 
Niektóre zdjęcia trochę zamglone, ale obiektyw był mocno brudny, i mnóstwo słońca w domu, taki chyba jest powód. Następne zdjęcia postaram się zrobić lepsze. Czas na truskawki, czarny bez i mnóstwo słońca.
 
Życzę wszystkim samych radości,
a ALICJOM/ bo jest kilka nas tutaj/
 z okazji dzisiejszych imienin spełniania swoich marzeń,
 tych malutkich i tych jakby się wydawało mało realnych.
Niech życie Was pozytywnie zaskakuje.
Wielkie buziaki i uściski.
 
 
blogowa Ali i Alicja w realu.
 
☺  ♥  ☺  ♥  ☺  ♥  ☺

40 komentarzy:

  1. Imieninowego wszystkiego naj, zdjęcia tak pokazują piękno, że zapach unosi się aż u mnie ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja mam jeszcze bordowe mają niezły aromacik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku kupiłam te niepełną i białe. Bordowej nie widziałam , musi być piękna !

      Usuń
  3. Wszystkiego dobrego i dużo słońca:)
    piękne zdjęcia:) Ja dopiero w zeszłym roku zasadziłam pierwsze piwonie w swoim ogrodzie,w tym roku jeszcze nie kwitły:(Kocham te kwiaty za wszystko:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinny zakwitnąć, moje kwitły od razu. Może za głęboko siedzi ?, nie lubią tego Pozdrawiam

      Usuń
  4. Najlepsze życzenia! U Ciebie jak zawsze pięknie, piwonie są super. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sto lat! Tak piwoniowo było u mnie w tamtym tygodniu, teraz zostały tylko zielone krzaki.Trzeba na ten piękny spektakl czekać cały rok,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przeszła ogromna ulewa i po piwoniach pozostały płatki porozrzucane , do przyszłego roku czekam tez :)

      Usuń
  6. Świetny pomysł buteleczek w oknie , bardzo mi się podoba
    Życzę udanego weeeeekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już je kiedyś pokazywałam , wiszą już jakiś czas , pozdrawiam

      Usuń
  7. Wszystekiego najlepszego,aby wszystkie marzenia staly sie rzeczywistoscia :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ściskam Cię mocno imieninowo,radosnego lata Ci życzę!Pięknie mieszkasz,a piwonie wielbię,mamtylko jeden kszak na razie,ale po wizycie w ogrodzie botanicznym-Łódź-gdzie połacie kilkunastu gatunków peoni mnie powaliły-zapragnęłam szukać nowych-nie tak łatwo kupić.Masz piękne odmiany:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas bywaja różne odmiany piwonii. Dzięki za życzenia :)

      Usuń
  9. Ali składam Ci najserdeczniejsze życzenia imieninowe, aby wszystkie Twoje marzenia spełniły się w 100%, aby uśmiech nie schodził z twojej twarzy, aby otaczała Cię miłość i życzliwość ludzi. A po prezent zapraszam do redecor.pl:-))) mamy mnóstwo nowości, może coś Ci wpadnie w oko. Miłego weekendu kochana i odpoczynku zamiast pracy:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Zaraz zajrzę do sklepiku :)

      Usuń
  10. Kochana Ali-Duzo szczescia i radosci z okazji Imienin, piwonie przecudne tak samo tez zdjecia!!! zapraszam do mnie na candy
    pozdrawiam cieplo
    ania

    OdpowiedzUsuń
  11. las piwonii - oj cudnie :) Wszystkiego Najpiękniejszego dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooooooooooo........ Tak wyczułam,i obstawiałam, że pewnie masz na imię Alicja, albo Alina! hihi......... ;)))Najlepszego kochana Alicjo na imieninki! :)
    Jak u Ciebie duuuuuużo miejsca! Oczu nie mogę oderwać (ale wchodząc na Twój blog, mam tak praktycznie zawsze - przyznaję się po dobroci!).
    Piwonie przecudne,moja faworytka to ta zaróżowiona, chociaż pewnie wszystkie pachną powalająco...
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. życzenia imieninowe ślę:)))) to aż niemożliwe, że tak pięknie kwitną Ci te piwonie... Moje miały zaledwie kilka kwiatów... :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego najlepszego Ali!! Masz wspaniały ogród,dom i cudowne kwiaty...Jutro wpraszam się na obiad ;P
    Buźka

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego Najlepszego!!
    A piwonie u Ciebie przepiękne, uwielbiam takie pastelowe kolorki kwiatów!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Najlepsze życzenia imieninowe, zdrówka przede wszystkim, tego nigdy nie za dużo! Ogród z piwoniami to prawdziwy raj, a i taras fantastyczny. pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiekne krzaki piwoni - uwielbiam te kwiaty :D a ich zapach mrrrrrrrrrrr istny obłęd :) mam w swoim ogrodzie 3 krzaczki ale już zaklepałam sobie u sąsiadki kolejny mega bordowy :D

    Pięknie u Ciebie !!! Ta trawa zachwycająca :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkiego najlepszego :)
    Pięknie u Ciebie, wszytko zadbane, dopilnowane i pełne smaku.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkiego najlepszego. Pięknie u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ślicznie i piwoniowo jest Alicjo w Twoim ogrodzie i w domu. Krzewy piękne i dorodne a kwiaty zachwycające. Podoba mi się pomysł z tymi wiszącymi butelkami na kwiaty. Dołączam do życzeń imieninowych i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak ja uwielbiam piwonie!!!!!!!!!!!!!!
    Patrzę z zachwytem na Twoje, musze oczy nacieszyć na zapas bo ja nie mam tych ślicznych krzaczków...
    Cudnie wyglądają zarówno w domu jak i w ogrodzie:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniale mieszkasz!!!!!!!Buteleczki w oknie -cudo!!!A piwonie cudowne!!Bardzo je kocham,bo to kwiaty mojego dzieciństwa!Serdeczności !

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny dom, piękne zdjęcia. Przez Twoje piwonie nie będę mogła pewnie dzisiaj zasnąć....:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdjecia cudne, u mnie piwonie już dawno przekwitły, i mieszkam na Podlasiu, tu gdzie najzimniej ..zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ach,piwonie...już czuję ich zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przesyłam najserdeczniejsze życzenia imieninowe, spóźnione, ale szczere :) Ładne dekoracje, zdrowa żywność, piękne kwiaty - cudnie mieszkasz Alu!
    Pozdrawiam-D.

    OdpowiedzUsuń
  27. uwielbiam piwonie.. kojarzą mi się z babcią..;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wyobrażam sobie ten cudowny zapach w całym domu! Piękne kwiaty... Pomysł z buteleczkami w oknie uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. P.S. I odnalazłaś się na łączach :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Problemem twego domu jest za dużo wszystkiego przez co to co naprawdę ładne nie zostaje odpowiednio wyeksponowane

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za odwiedziny i komentarze, jest mi bardzo miło, że jesteście tutaj razem ze mną. ♥