czwartek, 1 marca 2018

B o h o.... boho scandi...



Witajcie, witajcie, mam dla Was dzisiaj sporą dawkę inspiracji...

B O H O ...  mam wrażenie, że ostatnio coraz częściej słyszę to słowo.... coraz więcej go w magazynach wnętrzarskich, w telewizji, na instagramie... i mimo , że nie jest to nowy nurt, a nawet pojawia się we wnętrzach od kilku lat , to wydaje mi się, że teraz jest go znacznie więcej dzięki  modzie na motywy botaniczne, na rośliny we wnętrzach, na modę na naturalne materiały, na wyroby rzemieślnicze i, że ze zdwojoną siłą nabiera rozmachu i wchodzi na salony.


Co to jest BOHO, odrobina faktów historycznych:
Boho pochodzi od słowa la bohème, oznaczającego po francusku cyganerię – grupę artystów żyjącą według własnych zasad. To właśnie we Francji styl ten ma swój początek. Po rewolucji francuskiej wielu artystów straciło swój majątek, co zmusiło ich do przyjęcia minimalistycznego stylu życia, przeciwstawnego do ogólnie przyjętych norm. Komponowali swoje stroje i urządzali wnętrza intuicyjnie, z dostępnych elementów, nie zważając na ówczesną modę. Najważniejsza dla nich była swoboda twórcza, wolność i niezależność. W okresie romantyzmu styl ten został doceniony i uznany za bardzo oryginalny, a pod koniec lat 60 XX wieku  powrócił w wersji hippie.
Styl boho polega na łączeniu pozornie niepasujących do siebie materiałów i wzorów według indywidualnego gustu. Liczy się swoboda, fantazja, wygoda. Jest to wnętrze idealne do odpoczynku wśród swoich ulubionych przedmiotów. Styl boho to nagromadzenie tkanin, kolorów i dekoracyjnych dodatków. To naturalne materiały, żywe kolory i etniczne wzory. Urządzając wnętrze w takim stylu można pozwolić sobie na kreatywność i osobiste akcenty, np. pamiątki z podróży, pocztówki czy przedmioty o znaczeniu sentymentalnym.  W takim wnętrzu jest przytulnie i nieformalnie. Na podłodze leżą kolorowe dywany, miękkie poduszki i wiklinowe kosze. Na ścianach wiszą obrazy, plecione makatki i gobeliny. Dekoracyjne dodatki, ręcznie wykonane naczynia i kolorowe pudełeczka z biżuterią stoją na starych meblach i antykach.




















Styl boho kojarzy się z  kolorem, a nie każdy lubi otaczać się na ferią barw, bardzo krzykliwych, czerwienią, różem , amarantem, fioletem, zielenią, turkusem dlatego mamy boho bardzo monochromatyczne.... Styl skandynawski tak bardzo ostatnio popularny dostał nowe dodatki w postaci tych wszystkich przedmiotów bogatych we wzory etniczne , oczywiście biało-czarne, szare, beżowe, różne faktury tkanin, futra, sploty makramowe, przedmioty egzotyczne z Indii, Bali, Maroka, więcej drewna, rattan, bambus, egzotyczne rośliny, tym samym ocieplając zimne barwy skandynawskiego stylu. I tak powstało bardzo ciekawe połączenie nazywane scandi boho.








































Gdzieś kiedyś usłyszałam , ze boho to kawałek sztuki, i jest w tym niewątpliwie trochę prawdy , niejednokrotnie na pograniczu kiczu ale .... jak z każdym nurtem , stylem, jeśli zachowamy równowagę, nie przesadzimy to efekt może być oryginalny i ciekawy. Sztuka ?, tak , bo styl boho to niejednokrotnie rzeczy , przedmioty wykonane ręcznie, rzemiosło z prawdziwego zdarzenia takie od najprostrzych poduszek wydzierganych, narzut z pięknymi splotami i różnego rodzaju pomponami, patchworków, gobelinów, makram..... po meble, po drewniane meble, stołki, stoły , siedziska, pufy, leżanki łóżka ale również meble wyszperane na starociach odnowione, przerobione. Często przedmioty zmieniają swoje funkcje, bo abażur może stać się stolikiem, a bambusowy czy wiklinowy kosz może stać się abażurem.
W stylu boho nie może zabraknąć również roślin i tych żywych, ale także zasuszonych. Wazony, doniczki zdobiące wnętrze wzorem , fakturą, także wiszące donice na sznurkach, łańcuszkach , splotach makramowych.
I na koniec nastrój, klimat stworzony i dopełniony dzięki świecom lampionom , kadzidełkom.







































Poniżej zdjęcia z bloga http://draumesider.blogspot.com/ , który podziwiałam od kilku lat... niestety Elin już nie bloguje ale znajdziecie ją na instagramie na https://www.instagram.com/elin_parr/ .
Wnętrza biało czarne z mnóstwem etnicznych dodatków, roślin i drewna.







Podoba mi się bardzo ten styl i wprowadzam go do naszego wnętrza, chociaż mam wrażenie że  zawsze z nami był. Zawsze były mi bliskie wzory różnego rodzaju, najpierw kropki, paski, kratki i lubiłam je łączyć i miksować. Do tego mamy w domu wiele pamiątek z podróży, wiele przedmiotów, które leżały w szafkach , gdzieś na strychu albo stały na piętrze, albo gdzieś w mniej widocznych miejscach, teraz są eksponowane i fajnie wpasowują się w trend boho. 
Jeśli wejdziecie w źródła wyszukanych przeze mnie zdjęć to znajdziecie tam jeszcze więcej inspiracji, jeszcze więcej zdjęć przepięknych wnętrz i przedmiotów, które chciałoby się mieć. Nie zawsze są u nas jeszcze osiągalne, ale niektóre pojawiają się już w różnych sklepach on line i takie sklepy spróbuję Wam przybliżyć.
W następnym poście pokażę również jak zrobić samemu proste ozdoby w stylu boho i jak zmienić i ocieplić skandynawskie wnętrze za pomocą dodatków, tkanin, wzorów.

57 komentarzy:

  1. Ja też bardzo :):):), dziękuje za komentarz :):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący post i profesjonalne zdjęcia, które są pomocne aby zagłębić się w stylistykę BOHO. Najbardziej spodobało mi się zdjęcie trzecie licząc od góry :) Nazwałam je "botaniczne", bo w przestrzeni mieszkania dominują rośliny! Lubię BOHO za żywe kolory, domowy charakter i etniczne wzory.

    Ja aktualnie uwielbiam styl skandynawski, jasne wnętrza przełamywane kontrastowymi kolorami, co jest trochę podobne do BOHO, ponieważ również wykorzystuje kontrastowe żywe kolory. Znanymi skandynawskimi dekoracjami są żywe zielone rośliny, które uwielbiam i zauważyłam kolejną zbieżność z BOHO :)

    Aktualnie zamierzam uszyć dodatki do salonu :) W szczególności lubię futrzane poduszki w żywych kolorach, ale również poszewki w geometryczne wzory! Zapraszam zatem również na mojego bloga, gdzie niebawem ukażą się efekty mojej pracy :)

    Fajnie tu u Ciebie i będę zaglądać częściej :)

    https://edreamsstyle.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też muszę wprowadzić trochę więcej roślin ale zdecydowanie wnetrza w black and white, dzięki za komentarz :)

      Usuń
    2. Pamiętam te tematy w czasopismach w sumie hehe xd. Ja osobiście jestem za dużą ilością roślin w każdym pokoju. Uspokaja to mało powiedziane. Blog fajny, lubie uczyć się nowych rzeczy. Szczególnie poznawać faktycznie do życia przydatną naukę, wiedzę.

      Usuń
  3. Tak bardzo mój styl! Uwielbiam takie wnętrza! :-)

    Mam wielką tablicę na Pinterest z boho wnętrzami, najbardziej podobają mi się te kolorowe, choć w domu trzymam się stonowanych barw, bo boję się, że nie umie tak dobrze zgrać kolorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzę na Twoją tablicę na pintereście, pozdrawiam

      Usuń
  4. Cudowne te wszystkie wnętrza!!!
    Gdy byłam młoda i piękna,styl hippie był mi bardzo bliski :) Nadal mam do niego sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Więcej jest tego klimatu we wnętrzach oraz wpisów o boho, które z zaciekawieniem wciąż czytam i oswajam się z widzą. Dzięki za ten materiał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten styl jest bardzo ciekawy, wygląda super, ale wydaje mi się, że łatwo można przesadzić :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe inspiracje. Styl boho jest cudowny! Najbardziej lubię go w biało czarnej wersji. Dzięki niemu można stworzyć ciekawe i klimatyczne aranżacje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne inspiracje. U siebie również wprowadziłam styl boho, stosując różne dekoracje, dzięki czemu mieszkanie nabrało lekkości.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjne inspiracje:) bardzo podoba mi się ten styl

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne inspiracje, chociaż na niektórych ścianach zbyt wiele się dzieje, jak na mój gust. Druga rzecz to wygoda mieszkania, chociaż od inspiracji tego akurat nie należy oczekiwać. Mnie najbardziej podobają się cieple odcienie szarości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Styl boho jest wspaniały, jednakże nie do każdego pasuje, musi być spójny w charakterem właściciela. Aczkolwiek inspiracje wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz spotykam się z takim stwierdzeniem Boho ale przyznam się że niektóre wystroje mi się spodobały, chodź nie zaprzeczę że dużo projektów nasunęło mi pewne inspiracje i pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe rozwiązania. Piękne aranżacje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię dodatki i dekoracje w takim stylu. Świetne inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mi się podoba ten styl, wpis też jest ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne inspiracje, bardzo lubię taki styl!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie planuję mały remont mieszkania i mam zamiar wprowwadzić do niego klimat boho w postaci dodatków.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem zachwycona <3 Podobają mi się strasznie te koce z wełny czesankowej, przepiękne :) Moja sypialnia wygląda podobnie jak te jasne propozycje :) Mamy biel i szarości taki trochę styl skandynawski :) Jeszcze tylko zastanawiam się jaki materac wybrać i niedługo się wprowadzamy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super aranżacje. Styl boho to świetne rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam ten klimat w wystroju wnętrz

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny wystrój wnętrz! Posiadam apartamenty na wynajem w Kołobrzegu i średnio co roku trzeba je po sezonie remontować. Myślę, że w tym roku pójdę w styl BOHO. Przejrzyste i czyste wnętrza to sukces jeżeli chodzi o miejsce na nocleg w Kołobrzegu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne inspiracje na urządzenie wnętrz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Boho we wnętrzach jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowne aranżacje. W takich wnętrzach można zdecydowanie odpocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz rację - rownież zauważyliśmy wzrost popularności tego kierunku. Masz również rację co do tego, że nie każdy lubi aż tak wyrazisty styl. Trzeba jednak przyznać, że jest bardzo oryginalny, a dobrze stworzone aranżacje są w stanie wywołać piorunujące wrażenie.
    Pozdrawiamy,
    9design

    OdpowiedzUsuń
  26. cudowne inspiracje, marzy mi się takie wnętrze

    OdpowiedzUsuń
  27. Taki styl Boho idealnie wpisuje się w moje poczucie estetyki. Dzięki za garść inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  28. Sporo ozdób, jak na jeden pokój, ale w tym "przesycie" jest jakaś metoda. Szczególnie podobają mi się pufy, są bardzo oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam taki styl i marzę o takim mieszkanku. Na razie musze się pocieszyc tym że mam materac nawierzchniowy na kanapie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Styl boho jest dosyć specyficzny i trzeba go po prostu lubić :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawy wpis. Ja musiałam ostatnio zakupić materac nawierzchniowy i jestem bardzo zadowolona z komfortu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Taki styl faktycznie może się podobać i moim zdaniem prezentuje się całkiem nieźle. Ja za to mając małe mieszkanie często czytam różnych porad jak je urządzać. Dlatego gdy zobaczyłam artykuł http://www.developersi.pl/aranzacja-malej-przestrzeni-podpowiadamy-na-co-zwrocic-uwage/ to teraz jestem pewna, co mam zrobić aby moje wnętrza były bardziej przestrzenne.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja bardzo lubię narzuty w jednolitym kolorze, ale z takim jakby tłoczonym lub wyszywanym tym samym kolorem wzorem (coś takiego: https://flhf.com.pl/asortyment/narzuty/kolekcja-elodie/) W sypialni mam dość dużo dodatków i lubię utrzymywać łóżko w spokojnym i stonowanym stylu. Musze przyznać, że bardzo podoba mi się ta propozycja z jakby plecionego koca? Musi być super na jesień i zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Styl boho to mój ulubiony styl. Ma mnóstwo możliwości i wariantów. Jest też bardzo prosty jeśli chodzi o użycie go we wnętrzach. Frędzle, ciepłe kolory, kwiaty, drewno. Bardzo łatwo też zmienić dodatki, kiedy nam się znudzą.

    OdpowiedzUsuń
  35. Połączenie moich dwóch ulubionych stylów wnętrzarskich. Nie wiedziałem, ze można je połączyć!

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo lubię styl boho i w takim stylu będzie moje mieszkanie. Mieszkanie będzie na wynajem, więc mam nadzieję, że przyszły najemca będzie zadowolony z takiego wystroju.

    OdpowiedzUsuń
  37. cenne wskazówki na tym blogu

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciekawie napisane. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  39. Styl w jakim będzie nasze wnętrze urządzone to moim zdaniem jest nasza indywidualna sprawa. Jak dla mnie za to bardzo ciekawym dodatkiem na ścianach jest tapeta i akurat ja je bardzo lubię. Świetny ich wybór jest zawsze w https://artcorestudio.pl/tapety i każdego zachęcam do sprawdzenia tej opcji.

    OdpowiedzUsuń
  40. Po przeczytaniu https://ladnydom.pl/styl-boho-we-wnetrzach-charakterystyka-porady-i-inspiracje rownież zastanawiam się nad aranżacją boho w swoim mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo lubię styl boho. Ciężko było mi znaleźć inspiracje łazienkowe w tym stylu. Przejrzałam wiele różnych projektów łazienek. Wiem już jakie płytki oraz szafki łazienkowe chce, nad resztą się zastanawiam. Super blog!

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za odwiedziny i komentarze, jest mi bardzo miło, że jesteście tutaj razem ze mną. ♥