środa, 8 czerwca 2016

Mój ukochany maj w domu i ogrodzie oraz pyszne ciasto









Czas tak pędzi, a ja tak bardzo chcę jeszcze pozostać w maju. Chce dzisiaj odrobinę powspominać ten magiczny miesiąc.




Maj , to mój ulubiony miesiąc w roku. Od razu kojarzy mi się z moimi urodzinami , w maju obchodzimy również imieniny Milenki, Dzień Matki, a w tym roku i Komunię Świętą Milenki.
 Maj to wiosna , wiosna w pełnym rozkwicie. Po tulipanach, które jeszcze kwitną ferią barw, przychodzi czas na kwitnienie drzew owocowych, rododendronów, bzów , których zapachem delektuję się jak niejedną francuską perfumą.


 Z nim może już tylko konkurować konwalia, która rozrasta się w moim ogrodzie w zawrotnym tempie. Piwonie !!!, królowe wiosennych kwiatów. Zapach, kształt, kolor, kwiaty, których nie można nie kochać !



Kilka lat temu przesadziłam ze starego ogrodu kilka krzaczków, po latach dbania o nie odwdzięczają się ogromem kwiatów.



/mama i tata oczami Michałka a powyżej mama w wykonaniu Milenki/



Maj to także pierwsze wieczory na tarasie wśród świeżo posadzonych kwiatów.



Tylko w maju smakuje kwaśny rabarbar, to mój smak dzieciństwa, łodygi rabarbaru maczane w cukrze.To również kompot rabarbarowy.  Pierwsze truskawki, nowalijki posadzone w szklarni.



 W tym roku mogliśmy cieszyć się niezwykle piękną pogodą w maju. Słońce grzało jak w tropikach.
Chciałoby się powiedzieć chwilo trwaj, ale czas pędzi nieubłaganie, maj minął, nadszedł czerwiec, który też ma swój niepowtarzalny urok. Perspektywa wakacji, lato ! , moje imieniny więc kolejna okazja do świętowania, własne truskawki w ogrodzie, pierwsze młode marchewki, zielony słodki groszek, krzaki kwitnących róż, hortensji, ach zdecydowanie jestem ciepłolubna, więc ten czas wiosny i lata jest moim ulubionym.
I mogłabym tak bez końca pisać o tym moim maju ale chciałabym jeszcze podac Wam przepis na pyszne ciasto rabarbarowe
Pokazywałam je na moim instagramie i prosiliście o przepis, więc oto on.
Jest o tyle fajne , że piecze się je odwrotnie, owocami do dołu, hi hi hi, tak więc proszę :





CIASTO RABARBAROWE :

Składniki:
1kg rabarbaru
180g cukru + trochę do posypania formy
100g masła + trochę do posmarowania formy
3 jaja
200g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
skórka z 1 pomarańczy
140g śmietany 18%
100g białej czekolady

Przygotowanie:
- łodygi rabarbaru kroimy wzdłuż, zasypujemy 50 gramami cukru i odstawiamy
- resztę cukru ucieramy z masłem na puszystą masę, potem dodajemy po jednym jajku i mieszamy,
- dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, sól, skórkę z pomarańczy, śmietanę i białą czekoladę / przy kolejnym pieczeniu dodałam trochę białej czekolady a resztę czarnej, bez szkody dla ciasta/, mieszamy wszystko
-spód formy wyłożonej papierem do pieczenia smarujemy masłem i posypujemy cukrem, i na spodzie układamy rabarbar dookoła tworząc okręgi,
- następnie zalewamy ciastem i pieczemy około 1 godziny /do suchego patyczka/ w temp. 175 stopni,
- wyjmujemy z formy gdy ciasto ostygnie i odwracamy spodem do góry.







Gotowe

I tak samo zrobiłam drugie ciasto, ale z truskawkami. Zamiast rabarbaru na dno formy wyłożyłam ścisło truskawki. Myślę, że można tak zrobić z każdymi owocami. Na pewno spróbuje z następnymi owocami sezonowymi bo samo ciasto jest pyszne, słodkie, delikatne, pycha !








Przepis na ciasto pochodzi z książki Alfabet ciast Zofii Różyckiej.


Życzę smacznego !
I odwiedzajcie mnie tutaj czasami ! Obiecuję, że posty będą teraz znacznie częściej.
Wielkie buźki !!!!!!!!!




26 komentarzy:

  1. Aluś, kochana wygladasz pięknie na pierwszym zdjęciu!!!
    Maj-uwielbiam! A twoje zdjęcia są tak śliczne, że już za nim tęsknię!
    ściskam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kochana za ciepłe słowa :)

      Usuń
  2. Pięknie u Ciebie, a to ciasto wygląda obłędnie! Ja również uwielbiam maj, kocham słońce i ten czas kiedy cały świat zakwita. Buziaki wielkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ciasto nie tylko wygląda ale jest pyszne, szkoda, że nie można teleportowac kawałka ale pewnie kiedys będzie to możliwe, buziak :)

      Usuń
  3. Maj pełen wrażeń:-) Fantastyczne kadry:-)
    Ja bardzo lubię wiosnę, ale jest niestety coś co nie pozwala mi się w pełni cieszyć wiosną, a mianowicie alergia:-(
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , wtedy jest problem, na szczęście ominęła mnie ta przypadłość ale alergia ma to do siebie, że taka jak przychodzi nagle i nagle może zniknąć więc tego Ci życzę :)

      Usuń
  4. I ja lubię ciasto rabarbarowe, trzeba się nim nacieszyc, bo sezon na nie trwa tak krótko. A piwonie to moje ukochane kwiaty :)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam piwonie, ale jeszcze bardziej takie pyszne ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze żeby ktoś piekł , ale może nie bo po jakimś czasie nie wstałabym z fotela, pozdrawiam

      Usuń
  6. Maj to i ja uwielbiam, zresztą ogólnie wiosna i lato to moje pory roku.Gdyby tylko była możliwość wyboru, zima i jesień nie istniałyby w moim kalendarzu :)Ogród masz piękny, zresztą pisałam Ci nie raz i zazdroszczę, że masz gdzie "pogrzebać" w ziemi a później cieszyć oczy. Ciasta do góry nogami nigdy nie próbowałam więc na pewno upiekę! Chociaż nie wiem czy to dobry pomysł, bo ja jestem tak beznadziejna w pieczeniu, że na bank zakalec wyjdzie hihi :))))
    Uściski kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak zima tylko dwa tygodnie w czasie świąt i dość. Wpadnij do mnie , grzebania będziesz miała dość. Spróbuj upiec, jest łatwe i naprawdę dobre, ściskam

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia, a to jest najładniejsze ciasto rabarbarowe jakie widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej! Normalnie odębiałam jaka z Ciebie laska! Ja to kochana raczej jeszcze długo potrwa, żeby sobie tak lekko w powietrzu zawisnąć, najpierw jakaś ekstremalna dieta by mi się przydała... hehe! ;)))
    W domciu pięknie wszystko zsynchronizowane, fajnie wygląda ten stół, dywan i to co na stole. Powiem Ci, że planowałam kupić ten dywan do pokoju Josha, ale się waham, bo stałoby na nim łóżko i nie jestem pewna czy to byłby dobry pomysł.Poza tym szkoda mi trochę kaski, bo w drugim tygodniu lipca jedziemy do PL, także sama rozumiesz (kto wie, może się zobaczymy? ;) )
    Ciasto rabarbarowe wypróbuję! Porywam przepis i jak mi wyjdzie, to pochwalę się, a co! ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha ha laska ledwo od ziemi sie odrywała i sapała przy tym nieziemsko !
      Co do dywanu , to ten jak na dywan to taniutki i sama planuję położyć go w sypialni na lato.
      Super , daj koniecznie znać kiedy będziesz !!!!, w końcu !!!! :):):)

      Usuń
  9. Maj odszedł i też za nim już tęsknię bo też miałam urodziny :-). Czekam na kolejne miesiące mając nadzieję że będzie równie ciepło i pięknie.Ciasto z rabarbarem i u mnie gościło :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj zrobiło sie chłodno ale mam nadzieję, że to chwilowe, pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  10. Także bardzo lubię maj, a ten był naprawdę cudowny! Twoje ciasto wygląda przepysznie! Rabarbar uwielbiam... chyba będę musiała się także pokusić o takie ciasto... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Maj jest moim ulubionym miesiącem i także skrzętnie zatrzymuję go w kadrach :)
    Widzę, że u Was działo się bardzo wiele, a ogród podziwiam - przepiękny!
    Pozdrawiam niedzielnie, Marta

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie to ciasto mam w piekarniku. Nie byłam pewna co do tej czekolady, czy ją rozpuściłaś, czy starłaś na tarce? Nie ma tego wyszczególnionego w przepisie. Ja starłam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne zdjecia a ciasto wyglada przepysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Rabarbarowe ciasto trzeba będzie poczekać na sezon na rabarbar. Ciekawa jestem czy filtrujesz w swojej kuchni wodę z kranu?

    OdpowiedzUsuń
  15. Salon wygląda świetnie uwielbiam takie połączenia bieli z czernią :) Maj to chyba mój ulubiony miesiąc, czuć już wakacje i lato ale pogoda nie jest upalna :) Do tego wszędzie jest zielono :)
    Czekam na kolejne wpisy
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Robisz wspaniałe zdjęcia ! Jak widzę twoje rabarbarowe ciasto to mam ochotę zjeść je z ekran u :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto jak ciasto (apetycznie i owszem) ale prawdziwym hitem jest ten stolik i ten super dywan, na którym stoi ;)Mistrzostwo świata ;).
    Przy okazji zapraszam po kilka inspiracji inspiracje salon

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za odwiedziny i komentarze, jest mi bardzo miło, że jesteście tutaj razem ze mną. ♥