poniedziałek, 1 lipca 2013

Styl Hampton

 

 
Mamy wakacje. Czeka nas słońce, piękna pogoda, kąpiele w morzu, jeziorach, wędrówki po górach i lasach.
Ja zdecydowanie wolę wodę i z tego względu w tym letnim sezonie postanowiłam przenieść klimat wakacyjny i morski do swojego domu.
 
Dzisiaj kilka inspiracji stylu Hampton.
Nazwa stylu pochodzi od miasteczek East Hampton i Southampton na Long Island ulubionych miejsc wypoczynku bogatych mieszkańców Manhattanu, którzy nawet w wakacje nie chcieli zrezygnować z luksusu.
Zdawali sobie jednak sprawę , że nadmierny luksus mógłby kłócić się z klimatem nadmorskim , tak więc projektanci i dekoratorzy połączyli klasyczne elementy wystroju z wakacyjnym luzem, z rustykalnym i kolonialnym rodowodem. Efekt był zdumiewający gdyż eleganckie wnętrza stały się przytulne i bezpretensjonalne.
Styl Hampton to mieszanka stylów. Nie razi wiklinowy fotel, czy fotel w stylu Ludwika.
Wprowadza się meble stare i nowe. Obok mebli z przeszłością stawia się nowoczesne , duże , wygodne kanapy. Meble rozbielone ale i ciemne. Kolory to biele, szarości, błękity, granaty, wszelkie odcienie niebieskiego, naturalne kolory drewna, piasku, wody. Mnóstwo stolików, lamp, foteli. Nie brakuje wiklinowych koszy, kolonialnych stolików.
Również dekoracje typu, muszle, kamienie, koralowce, statki, wszystko to co kojarzy się z plażą, wodą, wakacjami.
 





 
 
 



 
 






Pamiętacie taki film "Lepiej późno niż później" , komedia z Jackiem Nicholsonem i Diane Keaton.
Sceny filmowe rozgrywają się między innymi w domu na plaży. Wnętrza tego domu , to klasyka stylu Hampton. Przepastne kanapy, stoliczki, lampy, ciekawe dodatki.
Więcej możecie poczytać i pooglądać na blogu housemaniaczki. Housemaniaczka ciekawie i bardzo dokładnie przedstawiła styl Hampton. Zdjęcia poniżej pochodzą właśnie z jej bloga i są to wnętrza z filmu "Lepiej późno niż później"







 
Styl Hampton zyskał na popularności na całym świecie. Może dlatego, że nie jest trudny do zaaranżowania. Wystarczy kilka detali, niewielkie zmiany i ma się wrażenie , że jesteś w domku na plaży, że jesteś na wakacjach i za  za chwilę pobiegniesz nad wodę.
Bardzo spodobał mi się ten styl, ponieważ wystrój mojego domu jest raczej kolonialny i przy rozjaśnieniu kanapy i foteli oraz dodaniu kilku dodatków stworzę mam nadzieję namiastkę wytworności i wakacyjnego luzu.
 
Pozdrawiam i mam nadzieję, że następnym razem będę mogła już pokazać jak wprowadziłam styl Hampton w swoim domu.
Buziaki :)
 
Ali
 
 
zdjęcia pochodzą z :
czterykaty.pl
zakupologicy.pl
coastfurnitureandinteriors.com.au
hamptonsstyle.com.au
galeria-biznesu.pl
kappahl.com
indulgy.com
housemaniaczka.blogspot.com

18 komentarzy:

  1. Bardzo fajne inspiracje i bardzo wakacyjne.Narobiłaś mi ochoty na odrobinę niebieskości i turkusów :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. To faktycznie idealny styl na lato, czekam na efekty aranżacyjne w Twoim domu, buziaki Gosia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też, ja też uwielbiam ten styl :-)))
    i wprowadzam go u siebie :-)))
    lecę popatrzeć w podpowiedzi, które przekazałaś
    pooooozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. ach uwielbiam ten klimat! moja mama właśnie zrobiła sobie lazienkę w takim klimacie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiscie super pomysl... Niestety pierwsza sypialnia ma juz odcien fioletu na scianie, tak wiec moze jakis pomysl na purpure :))?? Zajrzyj na bloga do mnie, prosze, i zostaw jakas propozycje :) Im wiecej tym lepiej...
    Nastepna sypialnie, ktora chyba przerobie na pokoj dzienny, zrobie w stylu Hampton ;) Jednak to bedzie musialo poczekac, bo kolejny w planach jest pokoj Andrei :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. przyznam szczerze że nie słyszałam o tym stylu:-/ bądź co bądź podoba mi się:-) daje sporo możliwości!
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie bardzo fajny styl ... Łatwy do zaaranżowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super,,bardzo mi się podoba,,,jest domowo i też elegancko,,,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten styl jest bardzo w moim stylu:) Tylko kaski mam trochę za mało chyba...:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Juz sie nie moge doczekac, zeby zobaczyc Twoje dzielo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem bardzo ciekawa jak Ci pójdzie i czekam na efekty. Myślałam o podobnym stylu do siebie, tylko nie wiem jak to się sprawdzi na małych przestrzeniach. A film uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdybym tylko miała wakacyjny domek....ten własnie styl wybrałabym:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. czysty, inspirujący, wakacyjny styl tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. też jestem zakochana w tym stylu, ale jest jedno czego zazdroszczę im najbardziej... mianowicie tej przestrzeni! domy mają olbrzymie... tez bym chciała taki, tylko kto to potem posprząta;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo podoba mi się ten styl. Wprowadza luz i powiew wakacji, a zarazem ciepło i przytulność.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny styl, ale metraż poza moim zasięgiem, i widok z okna też poza zasięgiem :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Do domu z filmu "Lepiej późno niż później" wprowadziłabym się od razu. Jest zachwycający w każdym calu:-)

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za odwiedziny i komentarze, jest mi bardzo miło, że jesteście tutaj razem ze mną. ♥